2/01/2014

Kolorowe jarmarki


Przy sobocie po robocie kolaż, który wykonałam w prezencie dla mojej siostry, Agaty.


Traktuję go jak układankę z „kluczem”. Są nim siostrzane fascynacje.  Agata lubi dwie ikony: Audrey Hepburn (na wykorzystanym przeze mnie zdjęciu jest dosłowną ikoną; wygląda jak Madonna z obrazu, ale intensywna czerwień ust przełamuje „święty” wizerunek) i Marilyn Monroe. Poza tym interesuje się modą. Niedaleko jej maszyny do szycia stoi czarny manekin.

Róż, widoczny w tle, jest barwą, którą często się otacza. Wycinki z kolorowych magazynów, jakie powiązałam z Agatą, uzupełniłam o kolejne. One miały za zadanie urozmaicić kompozycję. Sądzę, że w kolażu ważny jest nie tylko klucz-centrum, ale też układ kształtów i barw. Moje prace komponuję intuicyjnie. Według mnie każda wycinanka powinna zawierać echa dadaistyczno-surrealistycznych szaleństw. Bardzo istotne są absurd, humor, niedopowiedzenia. Jedna forma wpływa na drugą, tak, jak słowo na kolejne słowa. Razem tworzą sformułowanie. Składniki kolażu dopiero pod wpływem myśli i uczuć odbiorcy wytwarzają „cudowność”. Cudze skojarzenia mogą być zupełnie różne od moich i to jest najciekawsze! Ta wycinanka – już po wykonaniu – przywiodła mi na myśl kolorowy jarmark. A z czym Wam się kojarzy?

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy pomysł. Mój wzrok przyciąga przede wszystkim postać w czerwieni ("ikona") i położona na niej dłoń - świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Bardzo się ucieszyłam, gdy odnalazłam tę "ikonę", bo ona w dużej mierze tworzy kolaż i porządkuje go.

      Usuń
  2. Zachwycający! Piękny i bardzo wyrazisty kolaż!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo piękny kolaż, lewa strona w czerwieniach ,różach -radościach a prawa w barwach spokojniejszych, ale z zieloną nadzieją. Zawarłaś w nim tematykę upodobań Twojej siostry - bardzo to miłe i piekne.No i oczywiście serdeczne życzenia dla siostry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za kolorowy komentarz i życzenia, dam o nich znać siostrze :) Będę tu na pewno pokazywać kolaże, jak kolejne wyprodukuję.

      Usuń

Copyright © Marta Motyl