2/17/2016

C i CZUŁOŚĆ


Od dzisiaj - przedpremierowe fragmenty mojej książki Odcienie czerwieni! Będę je publikować według klucza. Każdej literze, która składa się na słowo „CZERWIEŃ” przyporządkuję temat powiązany z tym kolorem i z fabułą, a tematowi część tekstu i ilustrację. Zaczynam od CZUŁOŚCI głównej bohaterki wobec wyzwolonej Lolity. 

„Wpadała do mnie, kiedy tylko obie miałyśmy czas. Po kąpieli wychodziła z łazienki w samym ręczniku, brała do ust papierosa i siadała mi na kolanach. Podawałam jej ogień, a ona opierała stopę na moim ramieniu. Zupełnie jakbym była jej własnością. Oto nimfa pełna blasku! Na jej włosach zawsze tańczą jasne refleksy. Zabiera mnie poza czas, w oceaniczną głębię piękna. Najchętniej wpuściłabym jej rybkę między nogi, oczywiście złotą, żeby trącała ją pyszczkiem. Nie miałam rybki, więc sama dostawałam się w ponętną głębię. Na zewnątrz był wrogi świat, a ja pływałam pośród miłości”.

G. Klimt, Węże wodne I, źródło

2 komentarze:

  1. Warto było czekać tak długo! Dobrze, że niedługo premiera.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Marta Motyl