6/27/2019

Cztery kąty Mecenaski


Mam dla Was coś specjalnego, klucze do mieszkania Mecenaski z mojej książki Kolekcjonerka. Proszę, rozgośćcie się. Niech sprawdzenie, co gra w tych czterech kątach, sprawi Wam wiele przyjemności! 


Kto z Was jeszcze nie poznał całej Kolekcjonerki, znajdzie ją w księgarniach stacjonarnych i internetowych, np. tutaj https://bit.ly/2VM0YSe.

KULISY

Wizualizację na moją prośbę wykonała Katarzyna Zacharewicz, architektka wnętrz, dla której punktem wyjścia był tekst powieści. Na podstawie płynących z niego wrażeń i wyobrażeń, korzystając z aranżacyjnych umiejętności, projektowała mieszkanie łącznie z jego wyposażeniem, nie pomijając najdrobniejszych szczegółów. 

Jako że eksperymentalnie zakładałam przetworzenie literatury przez oko, nos i smak architektki, moje sugestie ograniczałam do niezbędnego minimum. Katarzyna odważnie wzbogaciła opis z Kolekcjonerki np. o zróżnicowane odcienie i tekstury. W życiu bym nie wpadła na umieszczenie imitacji łuski węża na ścianie. Do niej miałam jedyne „ale”, ale i Katarzyna była przekonująca.

Z kolei Karolina Grzybowska zabrała się za montaż i za ucho. Od niej wyszła propozycja, żeby zamiast przeplatania plansz z wizualizacjami planszami z tekstem, dograć głos. Padło na mój. Później podsunęłam pomysł dodania innych dźwięków. Karolina zajęła się nimi. Przybliżyła i oddaliła poszczególne elementy wizualizacji zgodnie z dynamiką tekstu, a także z wrażliwością zadbała o płynność całości. 

PODZIĘKOWANIA

Bardzo dziękuję Katarzynie i Karolinie za to, że zgodziły się wziąć udział w projekcie i ofiarowały mu swoje zdolności, zaangażowanie, a przede wszystkim pasję. Dziewczyny, przebiłyście moje oczekiwania, a nawet marzenia. Dziękuję również Wydawnictwu Lira za wsparcie udzielane nam na różnych etapach naszej pracy. Szalenie się cieszę, że wspólnymi siłami doprowadziłyśmy projekt do końca i oddałyśmy go Wam, Czytelniczkom i Czytelnikom, do weryfikacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Marta Motyl